نحوه عملکرد WDR و True WDR و Digital WDR چگونه میباشد؟

 

 

این تکنولوژی مخفف عبارت Wide Dynamic Range میباشد و مکانیزمی میباشد که وضوح تصویر را به بهینه ترین شکل ممکن تنظیم میکند.بکارگیری WDR با توجه به وجود تغییرات شدت نور در محیط ضروری میباشد همانگونه که مردمک چشم انسان با تغییرات شدت نور بزرگ و کوچک میشود و نیاز به زمان برای اداپته شدن با نور جدید را دارد. دوربین ها نیز با توجه به محل نصبی که دارند شدت نور محیط بروی کیفیت تصاویرشان تاثیر مستقیم دارد.

بکارگیری این قابلیت برای از بین بردن مشکل عدم کیفیت تصاویر در وزودی تونل ها،درب ورودی ساختمان ها ومحیط هایی که نور زیادی در انها وجود دارد ضروری میباشد.اگر دوربینی را در فضای سر بسته ای نصب نماییم و این دوربین رو به نور پنجره یا درب ورودی نصب شده باشد ، تصویر شخصی که از درب وارد می شود سیاه و غیر قابل تشخیص است اما تصویر محیط بیرون روشن و واضح است .

برای رفع این مشکل از WDR استفاده میشود و  هر فریم یکبار با exposureکوتاه و و یکبار با exposure بلند اسکن شده(یک تصویر در نور بالا و یک تصویر در نور پایین) و در نهایت پردازشگر این دو فزیم را باهم ترکیب کرده و تصویری واضح در خروجی به نمایش میگذارد.

 

 

 

True WDR: یک تکنولوزی مبتنی بر سنسور بوده که موجب دستیابی به سطوح مناسب تصویر میگردد و بگونه ای  است که در آن سنسور ها به جای دو تصویر،چندین تصویر با میزان نوردهی های بالا و پایین در یک فریم توسط پردازنده ترکیب می نمایند.

DWDR: یک تکنیک مبتنی بر نرم افزار میباشد که با تنظیم کردن ارزش مقدار گاما در نواحی تاریک صفحه صورت میپذیرد.

 

اطلاعات تماس

تماس با ما

 آدرس: بین میدان فاطمی و گلها ، خیابان پیروزه ، خیابان رادافزون ، پلاک 75 ، طبقه اول

تلفن : 88972211   فکس : 88985950

پست الکترونیک : این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

ادامه مطلب...

گالری عکس